søndag 15. august 2010

En lys idé


I den store spisestue/kjøkkendelen er det så høyt under taket og så brede og høye dører at alt liksom ser litt lite og stusselig ut. Til og med jeg, som her på bildet entrer det som blir kjøkkenet. Rommet er enda en halvmeter høyere enn det som synes på bildet. 
Det fordrer altså store møbler og også -  store lamper. Heldigvis har jeg i sommer gått til innkjøp av to 75 cm store grønne kjempebillige rislamper. Nå henger en av dem på soverommet så lenge. Ingen synes de er noe særlig fine, unntatt jeg. Men jeg er enig i at grønne rislamper kanskje ikke er helt stilen i "storstua", så da kom jeg på en idé! 
Jeg har sett så mange runde lamper der ute som består av krøllet papir, blomster, resirkulert plast osv som er kjempeflotte fordi de siler lyset gjennom det. Og hva har jeg til overs fra bryllupet for to år siden? Mange hundre silke-orkideer som ble brukt som pynt i kirken og i hageteltet... Hmmm, dette må jo gå an å få bruk for.. Hva om jeg limer eller fester med ståltråd alle disse nevnte blomstene til de grønne rislampene så det blir to store blomsterballer? Blir det bra tro?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar