fredag 3. september 2010

Tapeten er endelig på plass!

Endelig! Vi har malt alle listene rundt dørene og i taket de siste dagene, så alt skulle være klart for Wagner & co. I går var de altså her og satte opp tapeten..! God følelse å komme hjem fra jobb og se så flott arbeid :) To kjempehyggelige damer var de også. Jeg er utrolig glad vi ikke gjorde dette selv. Da hadde vi nok ødelagt hele inntrykket med limsøl, dårlige skjøter og mønster som ikke passer i hjørnene :/ Klikk på bildet for å se det i større format. Fin tapet!! En dame som var innom i går lurte på om det var den originale tapeten. Det er det jo ikke, men at hun i det hele tatt lurte får meg til å føle at det var et riktig valg... :)


Her kommer altså kjøkkenet til å bli til neste år, hvis alt går etter planen. Det blir benk under vinduet hele veien, høyskap til kjøleskap og stekeovner til høyre. Vasken blir på en separat kjøkkenøy.
Taket blir reparert for hull etter lektene til takess-platene vi fjernet.
Her kommer det flotte gamle skapet virkelig til sin rett, synes jeg. Til og med dette gedigne skapet ser litt lite ut i dette høye rommet, se neste bilde.
Nå begynner tankene om "candle light dinners" å bli mer og mer virkelige. Tenk julemiddag her da... Det blir så fint at jeg ikke helt skjønner at jeg skal bo her :)
Forøvrig begynner vi å kjenne allerede nå i september at dette huset ikke er så veeeldig isolert. Notér oljeovnen i stua..

Litt tidlig ennå for så mange "Før og etter"-bilder, men kunne ikke dy meg for å legge inn dette bildet fra samme sted som bildet over. Her er en lettvegg fjernet og vi har begynt å rive takess-plater.

Det har tatt sin tid, dette rommet. Men samtidig har vi heller ikke hatt noe stress med det (med unntak av litt intensiv listmaling på slutten der). Vi har jobbet når vi har lyst og trivdes med det. Mye bedre enn å ha tidsfrister på allting!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar