torsdag 13. mai 2010

Here we go!

Da var det altså bestemt - vi skal kjøpe barndomshjemmet til mannen min! Det er et hus i klassisk stil bygget selv av min manns oldefar i 1918, deretter tilbygget i 1920. Huset har alltid vært i hans familie, og nå er det altså vår tur til å føre en byggmesters drøm fra 1918 videre.

I løpet av årene har det bodd flere generasjoner i huset samtidig. Huset begynte sin tilværelse som enebolig, men i dag fungerer det som to separate boenheter - en leilighet i første etasje og en i andre. Da min mann var liten, bodde han med sine foreldre og en bror i leiligheten i andre etasje, mens besteforeldrene bodde nede. De siste årene har min svigermor bebodd første etasje. Vi har selv leid andre etasje av henne fra 2000 til 2006. Vi har nå blitt en familie på fire og tenker å kombinere de to etasjene til en bolig samt å dele av en hybel med egen inngang.

I denne bloggen tenker jeg å legge inn planene våre etter hvert som de skrider frem, både planløsningsendringer og vårt arbeid med å føre huset tilbake til gammel glans igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar