mandag 17. mai 2010

Layoutplaner for huset

Som jeg nevnte i forrige innlegg skal vi gjøre om huset fra en tomannsbolig til en enebolig med utleiedel. Her legger jeg ut noen planløsningsskisser jeg har laget som viser planene våre for hhv. 1. og 2. etasje. Egentlig er det ikke veldig store grep som skal til. Vel - det er det jeg sier nå ;) Men det har i alle fall vært et poeng for oss å ikke endre for mye på det som faktisk fungerer bra, og bare gjøre de romlige endringene som må til for at huset skal bli praktisk å bo i. Vi ønsker oss 3 soverom og bad i 2.etg, og kjøkken og god stueplass i 1.etg.  Det er selvfølgelig også et økonomisk aspekt ved det - vi er ikke millionærer akkurat. I første etasje er den største endringen at vi flytter kjøkkenet, siden det nåværende kjøkkenet/badet/gjesterommet blir stengt av som en del av hybelen. I andre etasje tar vi bort kjøkkenet til fordel for et soverom. Jeg er litt i tvil ennå når vi skal ordne badet oppe. Det er jo et bad der i dag som forsåvidt fungerer, men som ikke er så veldig pent eller romslig. Vinduet må uansett byttes.  Og hvis vi skulle slått ut noen vegger og pusset det opp, hadde det jo vært greit å bruke badet i hybelen før vi stenger den av?

1.etg i dag:                                                                    










1.etg etter ombyggingen:


2.etg i dag: 
                                                                                                                
2.etg. etter ombyggingen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar