torsdag 3. juni 2010

Spennende med boligsalg

Nå er altså "Til salgs"-skiltet oppe og annonsen lagt ut på Finn.no:

Huset vi flytter fra

Visningen er i overmorgen og jeg kjenner at jeg gleder meg litt :)  Allerede før annonsen ble lagt ut hadde megler fått telefon fra noen som hadde sett huset fra gata og lurte på når det var visning - et godt tegn! Jeg hååper dette blir et sånt hus som blir solgt rett etter visning, men det vet man aldri. Selv synes jeg huset er kjempefint, men det er ikke så godt å si hvordan andre ser på det.

Jeg skal være tilstede under visningen, mens mannen min skygger banen. Han er ikke så glad i fremmede *haha* ;) Han sier selv at han ikke akkurat er noen selger, og sikkert bare hadde unnskyldt seg for alt som ikke er perfekt... Nei, det er nok best han tar seg av barna i stedet.

Oppdatering følger etter lørdagens visning...

Og imens fortsetter jeg å drømme videre! Nå er det altså litt endring i planene for det nye huset, i hvert fall sånn midlertidig sett. Mens min svigermor bygger seg sitt nye hus, var tanken at vi skulle bo i leiligheten oppe mens hun fortsatt skulle bo nede. Men hun foreslo nå at hun kunne jo flytte opp så vi kunne ha mer boltreplass nede!! DET var deilig, det. Det betyr oppvaskmaskin, to stuer og nok soverom til alle. Litt kjedeligere baderomsforhold, men dette er jo bare for en periode på et halvt til ett år.
Da begynte oppussingskverna mi å gå igjen ;) I de to stuene er det et gammelt lakket tregulv som er en litt bruntonet eik. Jeg er ikke sikker på hvor gammelt gulvet er, men det er fra den tiden da gulv ble lagt stav for stav og ikke i parkettbord. I de to tilstøtende rommene som midlertidig blir to soverom (men som skal bli TV-stue og bibliotek) tenkte jeg å finne et gulv som kunne passe til. I dag er det malte, litt slitte furugulv her. I og for seg hyggelig nok det, men i og med at vi ikke skal gå for shabby chic, men mer litt "grand" stil blir det nok lagt nye gulv her. Jeg fant Epoque eik java gold fra Tarkett:

Det tror jeg har omtrent den rette bruntonen i forhold til gulvet som er der fra før. Det har selvsagt mye større staver, men likt finner jeg ikke uansett så da kan jeg like gjerne bryte med annen størrelse på stavene. Dette blir fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar